26.06.2020
Dzień dobry dzieci,
Dzisiaj dobiega końca nasza zdalna edukacja. Pragnę w imieniu wszystkich Pań podziękować Wam kochane dzieci za pracę, zaangażowanie, dobre słowo i wytrwałość. Życzymy wszystkim udanych i bezpiecznych wakacji, a starszakom opuszczającym mury naszego Przedszkola – samych sukcesów w Szkole! 🙂
1. Rozwiąż zadania matematyczne, aby dowiedzieć jaki obrazek ukrywa się pod puzzlami.
2. Rozwiąż krzyżówkę online i sprawdź jakie jest hasło.
3. Kolejne wyzwanie dla prawdziwych bystrzaków!
Pozdrawiam serdecznie,
Pani Roksana
25.06.2020
Witajcie dzieci,
1. Wakacyjne podróże to fantastyczna przygoda. Zajrzyj do prezentacji i posłuchaj opowiadania o Alku i Adzie.
2. Piosenka na dziś:
Co rano
gdy wstanę
i z mej twarzy zmywam sen
To myślę
co dzisiaj
w mym przedszkolu zdarzy się.
Bo nasze przedszkole
to jedna rodzina…..
starszy i młodszy
chłopak i dziewczyna
Dzień jeża, Dzień Misia
albo jakiś inny dzień
ochota do zabaw
zawsze u nas znajdzie się
Ref. Bo wszyscy w przedszkolu
to jedna rodzina…..
Gdy przyjdą rodzice
i do domu trzeba iść
to żegnam się, mówię:
jutro muszę tutaj przyjść.
Ref. Bo wszyscy w przedszkolu
to jedna rodzina…..
3. Spędzanie czasu na świeżym powietrzu wpływa pozytywnie na nasze zdrowie. Oto propozycja zabaw.
Życzę Wam pięknego dnia,
Roksana Sosnowska
24.06.2020
Witajcie starszaki,
1. Wakacje to czas odpoczynku, podróży i przeżywania kolejnych przygód. Dobrym pomysłem na świetną zabawę jest stworzenie fotobudki. Przygotuj akcesoria, oto moje propozycje rekwizytów, możesz się zainspirować:
2. Wycieczka rowerowa – to świetny pomysł! Pamiętaj jednak o tym, aby zadbać o swoje bezpieczeństwo. Posłuchaj piosenki a następnie przeczytaj jakich zasad należy przestrzegać wybierając się na wycieczkę rowerową.
- Starajmy się podróżować z przyjacielem lub osobą dorosłą
- Zawsze jeździmy w kasku.
- Zabierz ze sobą apteczkę.
- Sygnalizujmy ręką kierunek, w którym chcemy jechać.
- Zwalniajmy na krętych drogach.
- Słuchajmy i obserwujmy, czy nie zbliża się do nas inny pojazd, czy nie nadjeżdża pociąg lub tramwaj.
3. Da dzieci, które uczą się dopiero wiązać sznurowadła przygotowałam wierszyk .
- Były sobie dwie myszki Miki i Piki. Miały długie ogonki – dziecko trzyma oba sznurowadła;
- zamieniły się miejscami – dziecko krzyżuje sznurówki;
- jedna myszka weszła do norki – wkładamy jeden koniec sznurowadła w utworzone oczko;
- druga ją zamknęła – zaciskamy supeł;
- jedna wystawiła uszko – robimy z jednego końca sznurowadła małe uszko; druga ja okrążyła i wystawiła swoje – dziecko owija sznurówkę dookoła uszka i przez otwór wypycha drugie sznurowadło;
- przyszedł kot, złapał myszki za uszy i wyciągnął z norki – łapiemy palcami obu rąk za oba uszka i zaciskamy oba sznurowadła.
Pozdrawiam serdecznie,
Pani Roksana
23.06.2020
Witajcie dzieci,
1. Zajrzyjcie do prezentacji, aby dowiedzieć się jakie rzeczy zabrać na wakacje, aby zadbać o swoje zdrowie i bezpieczeństwo oraz wysłuchajcie wiersza pt. „Na wakacje ruszać czas”.
2. Proponuję Ci wykonanie pracy plastycznej pt.”Krab”.
3. Pamiętajcie, aby na wakacje zabrać apteczkę Pierwszej Pomocy.
Co powinna zawierać apteczka:
- rękawiczki ochronne lateksowe lub nitrylowe;
- maseczka do sztucznego oddychania,
- bandaże (elastyczne i dziane);
- chusta trójkątna;
- folia termoizolacyjna;
- kompresy gazowe (duże i małe);
- nożyczki ratownicze (mają zaokrąglone końce);
- opaski opatrunkowe dziane;
- plaster na szpuli;
- plastry z gazą;
- płyn do odkażania rąk.
Pozdrawiam serdecznie,
Pani Roksana
22.06.2020
Witajcie dzieci,
1. Na rozgrzewkę i dobry początek dnia zagrajcie w dowolną grę planszową.
2. „Tato czy już lato??” – Barbara Szelągowska – Posłuchaj wiersza i postaraj się odpowiedzieć na pytania.
3. Posłuchaj piosenki pt. „Lato w kawiarence” sł. i muz. Krystyna Gowik
-1-
Za rogiem czeka lato w malutkiej kawiarence,
Popija słodki soczek, balonik trzyma w ręce.
I zaprasza na wakacje teraz, już!
Ref:
Lato, ach, lato, zaczaruj wszystkich nas!
Byśmy za tobą pobiegli w ciepły las.
Na mchu i cieplej trawce przy tobie poleżeli.
Na ptaki popatrzyli i wracać stad nie chcieli.
Zaczaruj dla nas morze, powędruj z nami w góry.
Popluskaj się w jeziorze, popatrz w chmury.
-2-
Już wola do nas lato, kapelusz ma na głowie.
I niesie dla nas lody w polewie malinowej!
„Przyjeżdżajcie na wakacje teraz, już!”.
Ref:
Lato, ach, lato……
-3-
I letnia dyskoteka wesoło nas zaprasza.
Z uśmiechem lato czeka, wakacje wita nasze!
Bo wakacje to atrakcje – teraz, już!.
Ref:
Wysyłam Wam dużo słońca i gorące uściski!
Pani Roksana
19.06.2020
Drogie dzieci,
Poznaliśmy wszystkie kolory lata. A wiecie co się stanie, kiedy wszystkie te kolory postanowią się spotkać? Powstanie piękna, kolorowa tęcza! 🙂
1. Zobacz jak powstaje tęcza i jakie ma kolory.
2. Wykonaj pracę plastyczną. Oto dwa sposoby przedstawienia tęczy:
- Tęcza z papieru
- Tęcza namalowana farbkami
3. Baw się w rytm muzyki. To świetna rozgrzewka!
4. Postaraj się przeprowadzić w domu eksperyment pt. „ Tęcza w szklane”.
5. Wykorzystaj deszczową pogodę: włóż kalosze, pelerynę, zabierz ze sobą parasolkę i wybierz się na spacer. Może uda Ci się zobaczyć tęczę?
Pozdrawiam serdecznie,
Pani Roksana
18.06.2020
Witajcie dzieci,
Czy wiecie moi mili, że jednym z najpyszniejszych kolorów jest czerwony? Tak, to prawda. Czerwone są: truskawki, porzeczki, wiśnie, pomidory i wiele innych warzyw i owoców, które latem smakują wyjątkowo pysznie.
1. Oto zagadka do rozwiązania:
Na małych krzaczkach w promieniach słońca dojrzewają,
są słodkie i pyszne i czerwony kolor mają?
To truskawki:
2. Podczas spaceru z rodzicami poszukaj płaskiego kamienia a następnie pomaluj go w domu farbami. Oto moja propozycja ilustracji.
3. Nauczmy się wszyscy piosenki pt. „Bezpieczne wakacje”
Bezpieczne wakacje
Moja mama musi wiedzieć, gdy wychodzę z domu
Mam w pamięci zawsze do niej numer telefonu
Zanim wyjdę, to przez okno sprawdzam stan pogody
I ubieram się dla zdrowia, no i dla wygody
Już idzie lato, idą wakacje Będzie zabawa,
będą atrakcje Będzie wspaniale,
będzie bajecznie
Kiedy wakacje miną bezpiecznie
Znam zasady bezpiecznego ulic przechodzenia
Gdy mnie nagle burza łapie, to szukam schronienia
Choćby nie wiem jak był miły, z obcym nie pogadam
Dokąd idę i gdzie mieszkam, to nie jego sprawa
Na wycieczce w samochodzie muszę zapiąć pasy
A gdy słońce mocno świeci lubię głowę nakryć
Kiedy upał jest ogromny piję dla ochłody
Zły to pomysł, by na główkę skakać gdzieś do wody
Życzę Wam dużo radości i uśmiechu w tym pięknym dniu!
Pani Roksana
17.06.2020
Witajcie starszaki,
Czy wiecie, że w zależności od pogody morze przybiera różne kolory: jasnoniebieski, ciemnoniebieski, błękitny lub granatowy? Dzisiaj z Krainy Kolorów uśmiecha się do nas kolor: niebieski 🙂
1. Zacznijmy od rozgrzewki. Zastanów się co w przyrodzie i Twoim otoczeniu ma kolor niebieski.
2. Wodne cymbałki to świetna zabawa – sprawdź czy poradzisz sobie z tym wyzwaniem.
3. Przygotuj w domu pompony. Pomponami i ruchem ciała postaraj się naśladować pogodę panującą nad morzem np. lekki wietrzyk i szum morza lub sztorm.
4. Przeprowadź w domu doświadczenie. Przygotuj miskę z wodą i różne przedmioty a następnie sprawdź, które z nich utrzymają się na wodzie a które zatoną.
Ściskam Was mocno i wysyłam dużo buziaków,
Pani Roksana
16.06.2020
Kochane Krasnale,
Już niedługo zakończenie roku szkolnego. W tym wyjątkowym dla wszystkich czasie z Przedszkolem pożegnają się dzieci z grupy Motylków. Aby przygotować się do tego ważnego wydarzenia:
1. Nauczmy się piosenki o podróżach
-1-
W domu jest bezpiecznie i cieplutko,
ale czasem nudzi się troszeczkę.
Wtedy w dal wypływam marzeń łódką
albo z mamą ruszam na wycieczkę.
Ref. Podróże małe i duże
przez morze czy przez kałuże.
Naprawdę, czy też w zabawie,
w podróży zawsze jest ciekawie.
-2-
Można podróżować samochodem,
statkiem, samolotem lub koleją.
Można w batyskafie zejść pod wodę,
patrzeć, jak się wieloryby śmieją.
Ref. Podróże małe i duże…
-3-
A gdy już dorosnę może da się,
taki dziwny pojazd skonstruować,
którym się przenosić można w czasie
lub do innych światów podróżować.
Ref. Podróże małe i duże…
2. Słoneczne wakacje kojarzą nam się z łódką nad jeziorem, długimi spacerami po lesie i szumem morza. Zbliżając się wielkimi krokami do Wakacji, stwórzmy pracę plastyczną pt. „Statek na morskich falach”.
3. Poznajmy kolejny z kolorów lata: W prezentacji ukrył się wiersz i kilka zadań. Miłej zabawy!
Przesyłam gorące pozdrowienia,
Pani Roksana
15.06.2020
Drogie dzieci,
W tym tygodniu będziemy mówić o kolorach lata. Kalendarzowe lato rozpoczyna się 20 czerwca. Razem z nim przyjdą do nas Wakacje.
1. Nauczmy się piosenki pt. „Lato w kawiarence”.
-1-
Za rogiem czeka lato w malutkiej kawiarence,
Popija słodki soczek, balonik trzyma w ręce.
I zaprasza na wakacje teraz, już!
Ref:
Lato, ach, lato, zaczaruj wszystkich nas!
Byśmy za tobą pobiegli w ciepły las.
Na mchu i cieplej trawce przy tobie poleżeli.
Na ptaki popatrzyli i wracać stad nie chcieli.
Zaczaruj dla nas morze, powędruj z nami w góry.
Popluskaj się w jeziorze, popatrz w chmury.
-2-
Już wola do nas lato, kapelusz ma na głowie.
I niesie dla nas lody w polewie malinowej!
„Przyjeżdżajcie na wakacje teraz, już!”.
Ref:
Lato, ach, lato…..
-3-
I letnia dyskoteka wesoło nas zaprasza.
Z uśmiechem lato czeka, wakacje wita nasze!
Bo wakacje to atrakcje – teraz, już!.
Ref:
Lato, ach, lato…..
2. Zapraszam Cię do wysłuchania bajki „O białej krainie i czarnoksiężniku Koloruchu”.
3. W bajce występowały 3 kolory: czerwony, niebieski i żółty. Sprawdźmy jakie kolory otrzymamy po zmieszaniu farbek ze sobą.
- POMARAŃCZOWY: żółty+czerwony
- ZIELONY: żółty+niebieski
- FIOLETOWY: niebieski+czerwony
4. Zapraszam Was do rozwiązania kilku zagadek.
Pani Roksana
10.06.2020
Kochane dzieci,
Poczujmy zapach słonecznych wakacji, dzisiejszy temat dnia: „Nad morzem”.
1. Posłuchaj wesołej piosenki „Gdzieś w głębinach morskich fal”
A oto kilka zadań po wysłuchaniu piosenki:
- Weź plastikową butelkę i postaraj się wystukać rytm;
- teraz do plastikowej butelki wlej wodę (1/3 butelki) i potrząsaj butelką w rytm muzyki;
- postaraj się zapamiętać jak najwięcej zwierzątek występujących w piosence.
2. Zapoznaj się z zasadami, które pomogą Wam bezpiecznie spędzić wakacje nad morzem.
3. Zajrzyj do prezentacji, aby dowiedzieć się co skrywa Mapa Polski, gdzie znajduje się Morze Bałtyckie oraz jakie zagadki ukryły się na końcu prezentacji.
Wysyłam Wam dużo słońca,
Pani Roksana
09.06.2020
Kochane dzieci,
1. Powtórzmy literki alfabetu.
2. Wykonaj kilka zadań matematycznych.
3. Zapraszam Was do rozgrzewki buzi i języka. Wykonaj dokładnie wszystkie ćwiczenia.
4. Skrzat Borówka zabierze Was nad jezioro.
Ściskam Was mocno i wysyłam gorące buziaki !
Pani Roksana
08.06.2020
Witajcie starszaki,
1. Zapraszam Was do krótkiej relaksacji. Usiądźcie wygodnie i wsłuchajcie się w bajkę. Wprowadzenie ciała w stan odprężenia pozwoli Wam w efektywny sposób przyswoić wiedzę.
2. Z cyklu literka na każdy dzień – poznajcie literkę „Ó”, która skryła się w słowie żółw.
3. W czerwcu wszystkie dzieci zaczynają myśleć o wakacjach. Posłuchaj wiersza pt. „Co to jest krajobraz”.
4. Na koniec zapraszam Was do posłuchania piosenki pt. „W góry”
Pozdrawiam serdecznie,
Pani Roksana
05.06.2020
Witajcie dzieci,
1. Na dobry początek dnia, stwórzmy pracę plastyczną wykorzystując farbki plakatowe i swoje sprytne palce.
- Namaluj na kartce dmuchawiec, to bardzo proste.
- Zamocz paluszki w farbie i odbij, tak jak na obrazku. Nie bój się ubrudzić ! Bądź twórczy i kreatywny!
- Spójrz jakie piękne dzieło powstało! 🙂
2. Drogie dzieci, nagrałam dla Was kilka słów o tym czym jest „Miłość” – cykl wychowawczy o emocjach. Posłuchaj 🙂
3. Poznajmy dzisiaj literkę: Ń,ń
4. W tym tygodniu wspólnie świętowaliśmy Dzień Dziecka i mówiliśmy o tym, że wszystkie dzieci na całym Świecie mają swoje prawa. Posłuchajcie piosenki naszej ulubionej Zozi pt. „Każdy jest inny”.
Różny kolor włosów, różny kolor skóry
Skośne oczy, piegi – to jest cud natury
Mamy różne domy, różne kościoły
Wszędzie człowiek może sobie żyć wesoły
REF. Każdy jest inny, każdy wyjątkowy
Słowa gorszy, lepszy wyrzuć ze swej głowy
Choć się tak różnimy miejmy dobre serce
Każdy na tym świecie znajdzie swoje miejsce
Dobro i szacunek, to jest boomerang
Zawsze do nas wraca – serca otwiera.
REF. Każdy jest inny, każdy wyjątkowy
Słowa gorszy, lepszy wyrzuć ze swej głowy
Ja lubię zielony On lubi niebieski
My lubimy koty, oni lubią pieski
Ale wszyscy razem dobrze o tym wiecie
Chcemy być szczęśliwi na tym wielkim świecie
Pozdrawiam serdecznie,
Pani Roksana
04.06.2020
Witajcie dzieci,
Jaki jest wasz sposób na nudę? Zdarzają się takie dni, kiedy mamy bardzo dużo wolnego czasu. Co zrobić, żeby się wtedy nie nudzić? Ja staram się wymyślać kreatywne rozwiązania. Sięgam np. po farbki i inne dostępne w domu materiały i zaczynam tworzyć 🙂
1. Proponuję Wam wykonanie pracy plastycznej pt. „Uśmiechnięty klaun”
- Zafarbuj makaron. Ja użyłam w tym celu farbek plakatowych.
- Makaron posłuży jako kolorowe włosy, przyklej go starannie do głowy klauna.
- Uśmiechnięty klaun, jest już gotowy! Na pewno pomoże nam przegonić nudę 🙂
2. Zapraszam do nauki choreografii. Piosenka: „Sposób na nudę”.
3. Zachęcam Was do stworzenia w domu woreczka a następnie wykonania kilku ćwiczeń. 🙂
Życzę Wam dużo uśmiechu i słońca,
Pani Roksana
03.06.2020
Witajcie dzieci,
Pragnąc przypomnieć wszystkim o tym jak ważny jest nasz styl życia i odżywiania wykonajcie poniższą pracę plastyczną.
1. Zachęcam was do wykonania owoców z plasteliny. Dzisiaj nauczymy się jak ulepić truskawkę i ananasa:
- Przygotuj kulki z plasteliny
- Nadaj im kształt owocu.
- Twoje owoce z pewnością wyglądają pięknie! 🙂
2. Z cyklu literka na każdy dzień, prezentacja literki: „Ś” :
3. Obejrzyj filmik z którego dowiesz się, kiedy piszemy „ś” a kiedy „si”
4. Kilka zagadek dla wszystkich mądrych i bystrych przedszkolaków!
Życzę Wam pięknego i słonecznego dnia!
Pani Roksana
02.06.2020
Witajcie dzieci,
Dzisiejszy temat dnia, to: „Mój przyjaciel”
„ –Puchatku?
-Tak, prosiaczku?
-Nic, tylko chciałem się upewnić, że jesteś…” – Kubuś Puchatek
1. Zapraszam do posłuchania piosenki cioci Tuni pt. „Siła przyjaźni”
2. Z cyklu literka na każdy dzień, prezentacja literki: „S” w aplikacji Genial.ly:
3. Nagrałam dla Was kochane dzieci wierszyk pt. „Zostań moim przyjacielem”.
4. Zachęcam Was do wykonania pracy plastycznej pt. „Obraz baletnicy”. Jest to również świetna okazja do wykonania ćwiczenia oddechowego. Spójrz jakie to proste:
- Wydrukuj lub namaluj baletnicę na środku kartki. Farbki rozcieńczone z wodą nałóż na jej krawędź.
- Przygotuj słomkę
- Dmuchając na farbki za pomocą rurki, rozprowadź je po kartce.
- Twój obraz jest już gotowy! 🙂
Pozdrawiam serdecznie wszystkie dzieci !
Pani Roksana
01.06.2020
Kochane Dzieci,
dzisiaj wasze święto!
W imieniu Pani Dyrektor, wszystkich Nauczycielek i pracowników Przedszkola pragniemy złożyć Wam życzenia. Niech każdy kolejny dzień będzie dla Was fascynującą przygodą, pełną inspirujących wydarzeń. Rozwijajcie swoje pasje i talenty, bądźcie zawsze szczęśliwi i uśmiechnięci. Życzymy Wam samych słonecznych dni w gronie prawdziwych przyjaciół i kochającej rodziny. Pamiętajcie o marzeniach i nigdy nie zatraćcie dziecięcej radości bo: „Gdy śmieje się dziecko śmieje się cały świat” 🙂
1. Wszystkie dzieci kochają lody. Proponuję Wam wykonanie pracy plastycznej pt. „Lodowe marzenie”
- Wytnij rożek
- Wytnij gałkę loda w wybranym przez siebie kolorze
- Udekoruj loda z dostępnych w domu materiałów plastycznych
- Twoja praca jest już gotowa
2. Dedykuję Wam piosenkę, która mam nadzieję, wywoła uśmiech na Waszych twarzach:
3. Poznajcie dzieci z całego świata!
4. Wspólnie z Panią Sylwią pragniemy Was gorąco pozdrowić i przesłać buziaki w Dniu Waszego Święta!
5. Listonosz już śpieszy do Was z prezentami!
Życzę Wam pięknego dnia !
Pani Roksana
29.05.2020
Witajcie dzieci,
Dzisiejszy temat dotyczy Praw Dziecka i tego jak ważne jest ich przestrzeganie.
1. Posłuchaj piosenki o prawach dziecka.
Mam prawo żyć /a
Mam prawo być sobą /d
Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą. /G/C/E7
Mam prawo kochać i kochanym być /a/ d
Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić. / G/C/E7
Dziecka prawa poważna sprawa /a/d/G/C/E7
Dziecka prawa to nie zabawa /a/d/G/C/E7
Mogę się śmiać
Może się dziać pięknie
Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie.
Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych
Nie można mnie zmuszać do uczynków złych.
Mam prawo śnić
zMam prawo być inny
Mogę być słabszy lecz nie czuć się winny.
Mam prawo śpiewać głośno kiedy chcę
Mam prawo płakać cicho, gdy mi źle.
2. Proponuję Wam wykonanie pracy plastycznej pt. „Moja rodzina”.
3. Zajrzyj do prezentacji, aby dowiedzieć się, czym są prawa dziecka.
4. Warto wiedzieć co to takiego: Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. To numer na który możesz zadzwonić jeśli ktoś będzie łamał twoje prawa. Jest bezpłatny i anonimowy, czynny 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę.
5. Chciałabym abyście pamiętali o swoich prawach, dlatego nagrałam dla Was krótki filmik z wierszykiem. Zapraszam do oglądania!
6. Na koniec posłuchaj piosenki pt. „Jesteśmy dziećmi”.
Życzę Wam dużo uśmiechu w tym pięknym dniu!
Pani Roksana
28.05.2020
Witajcie kochane dzieci,
1. Zapraszam do wykonania gąsienicy. Przygotuj potrzebne materiały.
2. Namaluj gąsienice i zrób kuleczki z bibuły.
3. Wyklej gąsienice
4. Stwórz tło dla swojego obrazka i gotowe!
5. Z prezentacji dowiesz się kiedy piszmy literkę ź a kiedy zi.
6. Przypomnijmy sobie znaki drogowe.
STOP | PRZEJŚCIE DLA PIESZYCH | USTĄP PIERWSZEŃSTWA |
7. Zaśpiewajcie piosenkę o stonodze.
Wysyłam Wam dużo słońca i uśmiechu!
Pani Roksana
27.05.2020
Pięknie witam wszystkie dzieci!
1. Poznajmy literkę N,n;
2. Zapraszam Cię do wysłuchania bajki pt. „Biedroneczka Klara”.
3. Kilka ćwiczeń na rozgrzewkę – poranna gimnastyka i ruch są bardzo ważne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.
4. Wykonaj pracę plastyczną „Biedronka” wykorzystując plastelinę.
- Krok 1: Formujemy większą kulkę z czerwonej plasteliny i mniejszą z czarnej.
- Krok 2: Łączymy je ze sobą. Formujemy nóżki, czółka, oczka, kropeczki i uśmiech.
- Krok 3: Biedronka jest już gotowa!
Pozdrawiam serdecznie!
Pani Roksana
26.05.2020
Witajcie dzieci,
1. Przypomnijmy sobie jak korzystać z kalendarza. Odpowiedz na poniższe pytania:
- Jaką mamy porę roku?
- Jaką mamy datę?
- Jaki mamy dzień tygodnia?
- Jakie ważne Święto obchodzimy dzisiaj?
Dzisiaj jest Święto wszystkim Mam! W imieniu Pani Dyrektor i całego Grona Pedagogicznego pragniemy złożyć najserdeczniejsze życzenia wszystkim Mamom i przesyłamy gorące pozdrowienia.🙂
2. Zaśpiewajmy dla naszym Mam piosenkę.
3. Poznamy dzisiaj literkę „P,p” jak parasol.
4. Przygotuj piękny prezent i podziękuj mamie za trud wychowania, miłość i troskę. Wykonaj laurkę z życzeniami i piękny wazon (Wykorzystaj materiały, które masz w domu. Przedszkolaku, bądź kreatywny!)
Pozdrawiam serdecznie i ściskam gorąco wszystkie Mamusie!
Pani Roksana
25.05.2020
Witajcie kochane dzieci,
kolejny tydzień zdalnej edukacji to zadania, które pozwolą Wam poznać litery alfabetu, wykonać zadania matematyczne, nauczyć się piosenek i dowiedzieć się wielu ciekawych informacji o otaczającym nas świecie.
1. Poznajmy literkę G,g jak garnek.
2. Naucz się wierszyka, aby utrwalić poznaną literkę.
Gdy deszcz pada, gdy się nudzę
To gram z tatą w grę planszową,
Ale żeby z tatą wygrać,
Muszę dobrze ruszyć głową
3. Przypomnijmy sobie w jaki sposób zaadresować kopertę do której możemy włożyć list lub pocztówkę.
Przykład:
4. Zapraszam do ćwiczeń ”Z liczeniem w podskokach”.
Pozdrawiam i ściskam mocno wszystkie starszaki,
Pani Roksana
22.05.2020
Witajcie kochane dzieci,
1. Dzień zacznijmy od porannej gimnastyki. Pomoże nam w tym piosenka „Dwa przysiady, obrót, skok!”
2. Dbając o swoje zdrowie warto jeść owoce i warzywa. Postaraj się zasadzić w doniczce wybrane przez Ciebie warzywo np. szczypiorek lub rzodkiewkę, podlewać i obserwować jak pięknie rośnie.
- Przygotuj doniczkę i ziemię.
- Zasiej nasiona.
- Przykryj je delikatnie ziemią i podlej.
- Postaw doniczkę w nasłonecznionym miejscu i Gotowe! Pamiętaj, aby regularnie podlewać i doglądać swoich warzyw.
- Poznajmy literkę „R,r – jak rak”.
4. Zapraszam Cię do ćwiczeń logopedycznych z głoską r, której wymowa, czasami sprawia problem. Powodzenia! 🙂
Wysyłam Wam dużo słońca i uśmiechu,
Pani Roksana
21.05.2020
Witajcie starszaki,
Dziś porozmawiamy o sprzątaniu i pomaganiu rodzicom w obowiązkach domowych.
1. Na początek posłuchaj piosenki i pamiętaj, że jesteś już duży i możesz sam zadbać o porządek w swoim pokoju.
2. W prezentacji czeka na Was: zabawa pt. „Rak”, opowiadanie o „Kosmitach z odkurzacza” oraz kilka zagadek, które tak bardzo lubicie 🙂
3. Wykonaj kilka zadań matematycznych. Przygotuj liczmany – czyli przedmioty, które ułatwią Ci dodawanie i odejmowanie np. liczydło, patyczki, klocki itp.
4. Drogie dzieci, pamiętajcie – ruch to zdrowie! Spacer lub przejażdżka rowerowa to świetna okazja do okrywania i podziwiania przyrody. Uzupełniajcie swoje zielniki, róbcie pamiątkowe fotografie, szanujcie zieleń i przyrodę, uprawiajcie sport.
Zadanie: Po powrocie ze spaceru napiszcie kilka zdań (3-4 zdania) o tym co pięknego udało Wam się zobaczyć.
Pozdrawiam serdecznie,
Roksana Sosnowska
20.05.2020
Witajcie Dzieci,
Dzisiejszy temat dnia to rodzina i jej członkowie. Rodzina jest dla nas najważniejsza, ponieważ daje nam poczucie bezpieczeństwa.
1. Zastanów się kto jest członkiem Twojej rodziny i sporządź drzewo genealogiczne. W pracy plastycznej możesz umieścić zdjęcia lub narysować portrety członków Twojej rodziny.
- Narysuj drzewo
- Wykorzystując gąbkę zamoczoną w farbce, pomaluj drzewo
- Wytnij ramki na zdjęcia
- Przyklej zdjęcia lub samodzielnie namaluj portrety członków Twojej rodziny. Drzewo genealogiczne jest już gotowe 🙂
2. Sięgnij do prezentacji a dowiesz się: co to jest drzewo genealogiczne, jak nazywają się członkowie rodziny, posłuchasz wielu ciekawych piosenek.
3. Tosia i Tymek opowiedzą Wam o tym jak ich rodzina przeprowadziła się do nowego domu.
4. Na koniec sprawdź ile informacji o rodzinie udało Ci się zapamiętać i rozwiąż wszystkie zagadki.
Wasza Pani,
Roksana Sosnowska
19.05.2020
Drogie dzieci,
Przygotowałam dla Was na dziś:
1. Zabawę na powitanie i dobry początek dnia.
2. Bajka „Czerwony Kapturek” – miłego słuchowiska!
3. Poznajmy dzisiaj literkę „W,w” jak wróbelek.
4. Na koniec posłuchajcie piosenki o emocjach, które odgrywają ważną rolę w życiu każdego człowieka.
Pozdrawiam serdecznie,
Roksana Sosnowska
18.05.2020
Witajcie dzieci,
zapraszam Was do wspólnej zabawy. Oto materiały, które przygotowałam na dziś:
1. Poznajmy literkę K,k. W prezentacji ukryły się zadania i materiały video.
2. Zapraszam Cię do zaśpiewania piosenki i rozgrzania całego ciała.
3. Nauczmy się piosenki o Rodzinie.
My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
My jak palce jednej dłoni!
Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!
Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
w bólu, żalu i rozterce,
bo mam mama wielkie serce!
Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!
Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!
Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!
Gdy napsocę i nabroję,
stoję w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!
Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!
Kiedy nie mam taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!
Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!
Pozdrawiam serdecznie,
Roksana Sosnowska
15.05.2020
Dzień dobry Krasnale!
Dzisiaj mamy piątek, zapoznajcie się z zadaniami na ten dzień. Życzę Wam udanego weekendu i dużo słoneczka. Korzystajcie z pogody i podziwiajcie, jak zielono jest dookoła. Wiosna to czas, w którym wszystko budzi się do życia.
1. W pierwszym zadaniu policzcie sylaby.
2. Posłuchajcie wiersza “Czarna Jama” J. Papuzińskiej i odpowiedzcie na pytania.
Pytania do wiersza:
- Co czuł chłopiec i dlaczego?
- Czego się bał?
- O co prosił rodziców?
- Jak się zakończył wiersz? Co się stało?
- Jaki znalazł sposób na pozbycie się lęku?
- Jak myślicie, dlaczego boimy się ciemności?
3. UBU zaprasza Was do obejrzenia filmiku o emocjach:
Pozdrawiam Was!
Sylwia Hawrylak
14.05.2020
Dzień dobry Krasnale!
Zapraszam Was do zapoznania się z kolejnymi zadaniami. Bardzo za Wami tęsknię i z niecierpliwością czekam, aż znów się zobaczymy.
1. W pierwszym zadaniu policzcie, ile wyrazów jest w zdaniu.
2. Prosiłam Was, abyście nazbierali kilka listków. Użyjemy ich do dzisiejszej pracy plastycznej. Chciałam pokazać Wam, że nie musimy czekać na jesień, żeby tworzyć z listków piękne prace. Zwróćcie uwagę na to, jak delikatne są listki o tej porze roku.
Potrzebujemy:
- Listki w różnym kształcie,
- Farby,
- Kartka,
- Na koniec zaśpiewajcie naszą ulubioną piosenkę, którą śpiewamy podczas zabawy, przed obiadem, podczas prac plastycznych.
Przesyłam Wam duży uśmiech 😊
P. Sylwia
13.05.2020
Dzień dobry kochane Krasnale!
Zapraszam Was do zapoznania się z zadaniami na środę.
1. Na początek rozwiążcie QUIZ o tym jak radzić sobie ze złością:
2. Moja siostra bardzo chciała przygotować dla Was pracę plastyczną. Zapraszam Was do obejrzenia filmiku o tym jak zrobiła dmuchawca. Miłego oglądania 🙂
Potrzebujemy:
- Kartkę i nożyczki,
- Patyczki higieniczne,
- Plastelina,
- Kredki,
3. Zobaczcie jak fajnie można pobawić się zakrętkami:
4. Będąc dzisiaj na spacerze spróbujcie urwać 5 różnych listków. Jutro dowiecie się co będziemy z nich robić 🙂
12.05.2020
Dzień dobry Krasnale
Poznajcie zadania na dziś:
1. Posłuchajcie piosenki o tym jak się pozbyć złych emocji.
2. Obejrzyjcie prezentację o tym skąd się biorą łzy:
3. Posłuchajcie wiersza i odpowiedzcie na pytania:
Spytał raz Gniewko mamę, jak to bywa z gniewem,
a mama mu odpowiedziała zwyczajnie: – Synku, sama nie wiem.
– Jak to? – rozwrzeszczał się Gniewko. – Ja ci wcale nie wierzę!
I ze złości zaraz potłukę wszystkie talerze!
Mama cierpliwie tłumaczy: – Tylko spokój nas może uratować,
a talerze zamiast tłuc, pomóż mi do szafki schować.
Uspokój się, bardzo cię proszę,
a tak się stanie być może, że twój gniew, jak się pojawił, tak zniknie,
uśmiech ci w tym dopomoże.
Czas zmienić tę minę gniewną, marsowy grymas zdjąć z twarzy.
Niech „gniew” się schowa w twym imieniu, bo mi się spokój marzy.
Pytania:
- Kto był bohaterem wiersza?
- O co Gniewko spytał mamę?
- Jak czuł się Gniewko, gdy usłyszał odpowiedź mamy?
- Jak zareagowała mama na gniew synka?
- Jak wyglądał Gniewko, gdy czuł gniew?
- Co miało pomóc Gniewkowi?
- Gdzie miał się schować jego gniew?
- O czym marzyła mama?
4. Posłuchajcie „Sonatę Księżycową” L. Van Beethovena. W trakcie słuchania maluj lub rysuj to co ci w duszy gra.
Pozdrawiam,
P. Sylwia
11.05.2020
Dzień dobry Krasnale!
Zapraszam Was do zapoznania się z zadaniami na poniedziałek.
1. W tym tygodniu będziemy mówić o emocjach. Obejrzyjcie prezentację, która przypomni Wam, jakie mamy emocje.
2. A teraz gimnastyka:
3. Przygotowałam dla Was przepis na kolejną masę plastyczną.
UWAGA! Ta masa jest jadalna 😉
Przygotuj:
- 2 szklanki cukru pudru,
- 4 łyżki galaretki
- 5 łyżek ciepłej wody.
A. Galaretkę rozpuszczamy w ciepłej wodzie i stopniowo dodajemy do cukru pudru.
B. Mieszamy do momentu, gdy wszystkie składniki się połączą, Jeżeli masa będzie się kleić, można dosypać cukru.
Życzę Wam miłej zabawy 😉
4. Na koniec piosenka o misiu.
08.05.2020
Dzień doby Krasnale!
Poznajcie dzisiejsze zadania:
1. Obejrzyjcie prezentację „Co to są nuty?”
2. Zapraszam Was do aktywnego słuchania muzyki A. Vivaldiego „Cztery pory roku – Wiosna”
a. Wytnijcie kwiaty z kolorowego papieru i ułóżcie je na kawałku zielonego materiału (może być koc).
b. Naśladujcie wiosenny wiatr, który pojawił się nad łąką.
c. Spróbujcie ilustrować muzykę następującym ruchem:
♣ fragment wykonywany głośno – stójcie w miejscu, poruszajcie materiałem w taki sposób, żeby kwiatki podskakiwały wysoko do góry. Poproś o pomoc rodziców.
♣ fragment wykonywany cicho – poruszajcie materiałem delikatniej, tak aby kwiatki podskakiwały niezbyt wysoko.
♣ powtórzcie pierwszą czynność, poruszajcie się prawą stroną,
♣ powtórzcie drugą czynność, następnie poruszajcie się lewą stroną, naśladujcie ruchy wiatru.
♣ na koniec połóżcie się na plecach na dywanie i jeszcze delikatnie poruszajcie rękami i nogami, ale coraz wolniej. Na koniec zabawy zastygnijcie w bezruchu – nasz wiatr ucichł.
3. Na koniec posłuchajcie piosenki, której uczyliśmy się w przedszkolu:
07.05.2020
Dzień dobry kochane Dzieci!
Dzisiaj mamy czwartek. Zapoznajcie się z zadaniami, które dla Was przygotowałam.
I. Zapraszam do zabawy „Wskaż właściwy obrazek”
II. Praca plastyczna: INSTRUMENT MUZYCZNY
Potrzebujemy:
- 2 talerze papierowe
- ziarna lub małe kamyczki,
- zszywacz lub klej,
- kolorowe ozdoby,
a. Wsypujemy niewielką ilość ziarenek na środek talerza.
b. Na górę kładziemy drugi talerz i przyklejamy go taśmą, klejem lub zszywaczem.
Następnie ozdabiam wstążką lub bibułą.
c. Na koniec ozdabiam całość kolorowymi elementami. Ja wybrałam serduszka.
III. Posłuchajcie jaki dźwięk wydaje mój instrument.
IV. Na koniec obejrzyjcie filmik „Dźwięki wysokie i niskie W PODSKOKACH”
06.05.2020
Dzień dobry!
Zapraszam Was kochani do zapoznania się z zadaniami.
I. Dzisiaj dowiecie się jakie mamy gatunki muzyczne.
II. Zagrajcie w nasze ulubione MEMORY.
III. Poproście rodziców, aby zrobili Wam masaż relaksacyjny.
Idą słonie, (na plecach kładziemy całe dłonie)
potem konie, (na plecach kładziemy piąstki)
panieneczki na szpileczkach. (palce wskazujące z gryzącymi pieseczkami – szczypanie)
Świeci słonko, (zataczamy dłońmi kółka)
płynie rzeczka, (rysujemy linię)
pada deszczyk. (uderzamy w plecy wszystkimi palcami)
Czujesz dreszczyk? (łaskotanie)
IV. Obejrzyjcie filmik nauką układu tanecznego i spróbujcie zatańczyć razem z instruktorką
V. Na koniec ułóżcie puzzle.
Pozdrawiam,
P. Sylwia
05.05.2020
Dzień dobry Krasnale!
Zobaczcie zadania na dziś:
I. Obejrzyjcie prezentację o instrumentach muzycznych
II. Wczoraj czytałam Wam opowiadanie o Krainie Muzyki. A teraz posłuchacie hymnu Krainy Muzyki.
- Gdy w przedszkolu gra muzyka – tańcujemy wkoło. (obrót z rękoma na biodrach)
Nie ma ciszy, nie ma nudy – bardzo jest wesoło! (kręcenie palcem wskazującym)
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
- Szybkie, skoczne pioseneczki – wszyscy uwielbiamy, (szybki bieg w miejscu)
A przy wolnych – jak żółwiki wolno się ruszamy. (powoli kroczymy)
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
- Trąbka, flecik i fortepian – grają dziś od rana: (naśladujemy grę na trąbce , flecie, fortepianie)
Trutu, tu tu, fiju, fiju, bum, bum, na, na, na
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
- Lecz, żeby na instrumentach grać, (rozkładamy ręce)
Trzeba się na muzyce znać,
Rozumieć cały nutowy świat (kreślimy koło w powietrzu)
Ty rozumiesz? (pokazujemy na kolegów)
On rozumie? Bo ja TAK! (pokazujemy na siebie)
Wszystkie te muzyczne sprawy – to nie tajemnica, (kręcimy palcem wskazującym)
Dzięki naszej ulubionej – Pani Muzyce! (krzyżujemy ręce jak do objęcia się)
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
III. Zobaczcie jak można zrobić instrument w domu.
Pozdrawiam Was,
P. Sylwia
04.05.2020
Dzień dobry moje Krasnale!
Jak się macie? Mam nadzieję, że u was wszystko dobrze. Zastanówcie się jaki mamy teraz miesiąc. Spróbujcie przeliterować wyraz maj. Powodzenia!
MAJ
I. Zaczynamy od rozgrzewki. Zaproście do ćwiczeń rodziców.
II. Przeczytam Wam krótkie opowiadanie „Czasem słońce, czasem deszcz”
Dawno, dawno temu w Krainie Muzyki żyli szczęśliwi mieszkańcy. Codziennie świeciło słońce, wszędzie rosły nutki, a każdy mieszkaniec krainy grał na instrumencie, śpiewał i tańczył. Nawet psy zamiast szczekać gwizdały. Wszystkim żyło się miło, więc w Krainie Muzyki brzmiały same wesołe melodie. Do czasu! Pewnego dnia do wesołej Krainy przybyła smutna wróżka Kropelka. Pozazdrościła mieszkańcom szczęścia i wesołości, zrzuciła na całą krainę deszcz. Padał wiele dni i nocy, przez co nutki nie rosły już tak szybko, a mieszkańcy byli bardzo smutni. Zaczęli też grać smutne melodie. Na szczęście o smutnym losie muzyków usłyszała dobra wróżka – Pani Muzyka. Swoimi wesołymi czarami złagodziła smutne zaklęcie wróżki Kropelki. Od tej pory w
Krainie Muzyki czasem świeci słońce, a czasem pada deszcz.
Pytania:
- Jak nazywało się miejsce, o którym czytałam?
- Dlaczego jej mieszkańcy na początku byli bardzo szczęśliwi?
- Kto odwiedził Krainę Muzyki?
- Jak dziś jest w Krainie Muzyki?
III. W tym tygodniu będziemy mówić o instrumentach. Obejrzyjcie filmik i spróbujcie rozpoznać instrumenty po ich odgłosach.
IV. Dzisiaj – 4 maja obchodzimy DZIEŃ STRAŻAKA.
Przypomnijcie sobie w jakich sytuacjach pomagają nam strażacy.
Na jaki numer dzwonimy, aby wezwać straż pożarną?
998
Co trzeba powiedzieć dzwoniąc do straży pożarnej, żeby zgłosić zdarzenie?
- Jakie zdarzenie zgłaszamy,
- Dokładny adres,
- Swoje imię i nazwisko
- Swój numer telefonu.
Zapraszam Was do zrobienia prostej pracy plastycznej, która pomoże Wam utrwalić ten numer.
a. Potrzebujemy różne ziarenka (np. grochu, soczewicy)
b. Ozdabiamy cyfry ziarenkami.
Życzę Wam miłego dnia!
P. Sylwia
30.04.2020
Dzień dobry Krasnale!
Zobaczcie co dzisiaj dla Was przygotowałam:
I. Wczoraj obejrzeliście filmik o tym co to są pieniądze. Dziś przygotowałam dla Was prezentację na ten temat:
II. Zobaczcie jak możecie zrobić pieniądze do zabawy w „Orzeł – reszka”
III. W najbliższych dniach będziemy obchodzić bardzo ważne święta:
1 maja – MIĘDZY NARODOWY DZIEŃ PRACY
2 maja – DZIEŃ FLAGI PAŃSTWOWEJ
3 maja – ŚWIĘTUJEMY ROCZNICĘ UCHWALENIA KONSTYTUCJI 3 MAJA
Obejrzyjcie filmik:
IV. Z okazji tak ważnych dla nas świąt możecie stworzyć patriotycznego kwiatka.
Kochane Dzieci! Życzę Wam miłego weekendu.
P. Sylwia
29.04.2020
Kochane Dzieci!
Poznajcie zadania na dziś:
1. Praca plastyczna – Flaga Polski.
Potrzebujemy:
- kolorową kartkę i klej,
- waciki kosmetyczne,
- czerwoną farbę
2. Dzisiaj – 29 kwietnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Tańca.
Polska ma 5 tańców narodowych:
- Krakowiak
- Kujawiak
- Mazur
- Oberek
- Polonez
Spróbujcie zatańczyć krakowiaczka:
3. Obejrzyjcie filmik „Co to są pieniądze?”
Miłego dnia!
P. Sylwia
28.04.2020
Kochane Krasnale!
Zapoznajcie się z zadaniami, która dla Was przygotowałam.
T: MIASTA POLSKI.
I. Na początek zabiorę Was w podróż po polskich miastach. W każdym mieście czeka na Was zadanie do wykonania. Powodzenia 😉
II. Posłuchajcie legendy „Wars i Sawa”.
„Wars i Sawa” Joanna Kończak
Gdy rybak Wars wypłynął na połów, zobaczył w rzece dziwną, wielką rybę. Z ciekawości podpłynął bliżej. To nie była ryba, ale syrena. Miała ciało pięknej dziewczyny i rybi ogon. Nazywała się Sawa. Wars zakochał się w syrenie, a ona w nim. Syrena nie chciała dłużej żyć w rzece. W magiczny sposób ogon Sawy odmienił się w ludzkie nogi. Szczęśliwa para zamieszkała w chacie nad Wisłą. Pewnego razu zapukał do nich gość. To był książę Ziemomysł, który zgubił się na polowaniu. Wars i Sawa nie wiedzieli, jak ważna osoba do nich trafiła. Z dobroci przyjęli wędrowca pod dach, nakarmili i przenocowali. Książę wyznał potem, kim jest. Podziękował szczerze za pomoc i powiedział: „Ziemie te na zawsze Warszowe zostaną”. Warszawa zyskała więc swoją nazwę, by wszyscy pamiętali o dobrym sercu Warsa i Sawy.
Pytania do treści legendy:
- Co zobaczył rybak, gdy wypłynął na połów?
- Co się okazało, gdy podpłynął bliżej?
- Jak wyglądała syrena?
- Jak miała na imię?
- Co się stało, gdy rybak i syrena zakochali się w sobie?
- Gdzie zamieszkała szczęśliwa para?
- Kto pewnego dnia zapukał do ich chaty?
- Wars i Sawa nie wiedzieli, że ten człowiek to książę. Jak go przyjęli?
- Jak odwdzięczył się książę gospodarzom?
- Od czego Warszawa uzyskała swą nazwę?
III. Zapraszam do obejrzenia ciekawostek o Polsce
Pozdrawiam Was kochane Krasnale!
P. Sylwia
27.04.2020
Dzień dobry Krasnale!
Zaczynamy nowy tydzień.
Temat: POLSKIE SYMBOLE NARODOWE
I. Rozszyfrujcie poniższy wyraz. Dowiecie się o czym będziemy mówić w tym tygodniu.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
A | O | K | L | P | S |
5 | 2 | 4 | 6 | 3 | 1 |
|
- Na jaką literę zaczyna się wyraz Polska?
- Na jaką literę kończy się wyraz Polska?
- Podzielcie wyraz na sylaby.
II. Polskie symbole narodowe – obejrzyjcie filmik, który wyjaśnia następujące symbole narodowe:
FLAGA
GODŁO
HYMN
III. Zapraszam do rozwiązania QUIZU o symbolach narodowych.
IV. Na koniec spróbujcie nauczyć się wiersza „Katechizm polskiego dziecka”
– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czym ta ziemia?
– Mą ojczyzną
– Czym zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Czym ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię.
– Coś jej winien?
– Oddać życie.
Pytania do wiersza:
- O czym jest wiersz?
- O jakich symbolach była mowa w wierszu?
- Kto to jest Polak?
- Kto to jest patriota?
24.04.2020
Dzień dobry!
Zapoznajcie się z zadaniami na dziś 🙂
I. Na początek chciałabym, abyście razem z rodzicami spróbowali stworzyć książkę.
II. Teraz czas na eksperyment. Zobaczcie w jaki sposób zrobiłam chmurę deszczową w szklance.
Potrzebujemy:
- szklankę z wodą,
- zabarwioną farbą wodę,
- piankę do golenia,
- łyżeczkę,
III. Na koniec przypomnijmy sobie nazwy miesięcy. Po obejrzeniu filmiku spróbujcie wymienić wszystkie samodzielnie.
Na dziś kochani to tyle. Życzę wam miłego weekendu. Wybierzcie się na spacer i podziwiajcie przyrodę. 🙂
Wysyłam Wam serduszko
P. Sylwia
23.04.2020
Dzień dobry moje Krasnale!
Zaczynamy nowy dzień.
I. Na początek zapraszam do rozwiązania ZAGADEK
Ciekawostka dla Rodziców:
Rozwiązywanie zagadek ćwiczy spostrzegawczość, umiejętność kojarzenia, pamięć i koncentrację.
II. Przypomnijcie sobie teraz jaka jest Wasza ulubiona książeczka z bajkami. Poproście rodziców o przeczytanie fragmentu bajki. Waszym zadaniem jest stworzyć ilustrację do tego fragmentu. Ja również stworzyłam taką ilustrację. Spróbuj odgadnąć co to za bajka 🙂
III. Na koniec zobaczcie jakie ćwiczenia można wykonać z butelkami.
22.04.2020
Witajcie Krasnale!
Cieszę się, że tak ładnie wykonujecie zadania, które dla Was przygotowałam. Zobaczcie co dzisiaj dla Was mam:
I. Obejrzyjcie króciutki filmik pt. „Czy to biblioteka?”
Mam do Was kilka pytań:
- Jak należy zachowywać się w bibliotece?
- Co możemy znaleźć w bibliotece?
- Czy Wy byliście w bibliotece?
II. Zachęcam Was do zrobienia kolorowej zakładki do książki. Zobaczcie jaką ja zrobiłam :). Możecie wykorzystać gotowe szablony.
III. Jestem pewna, że każdy z Was ma różne książeczki w domu. Spróbujcie ułożyć je według poleceń:
- Ułóż książki od największej do najmniejszej. Policz ile książek ułożyłeś.
- Wybierz małe książki – ile ich jest?
- Wybierz duże książki – ile ich jest?
- Wybierz grube książki – ile ich jest?
- Wybierz cienkie książki – ile ich jest?
Jak jeszcze można ułożyć książki?
Pamiętajcie, żeby po skończonej zabawie odłożyć książeczki na swoje miejsce.
Pozdrawiam,
P. Sylwia
21.04.2020
Dzień dobry Krasnale!
Zapraszam do zapoznania się z zajęciami na wtorek. Życzę Wam słonecznego dnia 😉
Posłuchajcie wiersza A. Kamieńskiej „Książka”
Czemu książka stoi niema?
Może o czym mówić nie ma?
Jej literek czarne rządki
smutne jak jesienne grządki.
Czemu taka nudna, pusta,
jakby jej zamknięto usta?
Aż tu nagle, moja miła,
niema książka przemówiła.
I gadała, i śpiewała,
czego nie opowiadała!
O przygodach, awanturach,
ptakach, kwiatach, morzach, górach.
Gdzie to wszystko w niej mieszkało?
Jak to wszystko w niej drzemało?
Chyba nie ma o co pytać:
nauczyliśmy się czytać.
Odpowiedzcie na pytania:
- Dlaczego początkowo książka była smutna?
- Czy miała kolorowe obrazki?
- Dlaczego nagle zaczęła być ciekawa dla osoby mówiącej w wierszu? Co się zmieniło?
Obejrzyjcie teraz krótki film o tym jak powstaje książka.
Przygotowałam dla Was zabawę PRAWDA CZY FAŁSZ. Miłej zabawy! 🙂
Przesyłam całusy!
P. Sylwia
20.04.2020
Dzień dobry Krasnale!
Zaczynamy nowy tydzień. Zastanówcie się jaki mamy dzień tygodnia, miesiąc i jaka jest pora roku?
Na początek zapraszam o zabawy w MEMORY. Miłej zabawy!
Pokażę Wam teraz jak możecie ćwiczyć pisanie liter nie używając kartki i ołówka.
Potrzebujemy jedynie tacę i mąkę. Poproście rodziców, żeby napisali na karteczkach proste wyrazy i spróbujcie je odtworzyć. Powodzenia!
Na koniec zapraszam Was do zabawy przy piosenkach, które dobrze znacie:
Zachęcam do skorzystania z projektu edukacyjnego Necio.pl, który skierowany jest do dzieci w wieku 4-6 lat, poświęcony bezpiecznemu korzystaniu z Internetu. Dzieci poprzez zabawę, naukę piosenek i rozwiązywanie ćwiczeń w łatwy sposób przyswoją wiedzę na temat bezpiecznego korzystania z Internetu.
Miłego poniedziałku!
P.Sylwia
17.04.2020
Dzień dobry moje Krasnale!
Przedstawiam propozycję zadań na dziś 😉
1. Na początek rozszyfrujcie wyrazy według podanego kodu i narysujcie rozwiązanie. Poproście rodziców o pomoc w zadaniu.
2. Wczoraj mówiłam o recyklingu i pokazałam Wam jak łatwo zrobić pawia z rolki po papierze toaletowym.
Dziś mam dla Was kolejną propozycję, tym razem wykorzystamy rolkę po ręcznikach papierowych.
Rolkę możecie ozdobić farbami lub tak jak ja przykleić kolorowe paski. Obręcze wycinamy z talerzyków papierowych, albo z grubszego papieru/kartonu. Żeby rolka się nie przewracała można przykleić ją na plastelinę. Pamiętajcie o podstawce, żeby plastelina nie przykleiła się do mebli lub podłogi. Do zabawy zaproście rodziców lub rodzeństwo. Ustalcie wspólnie odległość i spróbujcie wrzucić wszystkie kółka na rolkę. Miłej zabawy!
3.Przeczytam Wam teraz opowiadanie A. Frączek „Smog”
Pytania do opowiadania:
- Co to jest smog?
- Czym różnią się smok i smog?
SMOK SMOG
- Jakie są przyczyny smogu?
Miłego weekendu!
P. Sylwia
16.04.2020
Dzień dobry,
Na początku chciałam Wam powiedzieć, że bardzo za Wami tęsknię 😉
Zastanówcie się jaki mamy dzień tygodnia, jaka jest pora roku i miesiąc. Powodzenia!
Dzisiaj porozmawiamy o recyklingu i segregowaniu śmieci.
1. Przypomnijmy sobie jak segregujemy śmieci. Zapraszam do obejrzenia prezentacji.
2. Wy również możecie ponownie wykorzystać odpady. Na przykład z rolki po papierze toaletowym można zrobić dużo ciekawych rzeczy. Oto moja propozycja: PAW.
Potrzebujemy:
- rolkę po papierze toaletowym,
- kolorowe kartki,
- klej, nożyczki,
- plastelina: biała i czarna.
Na koniec posłuchajcie piosenki o naszej kochanej Ziemi.
Moja planeta jest całkiem nie z tej ziemi
Moja planeta nie ma ceny
Moja planeta jest rano niewyspana
Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama.
Moja planeta nie spadła tu z księżyca
Moja planeta to tajemnica
Moja planeta raz zimna raz przegrzana
Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama.
SOS – to Ziemia woła ludzi
Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić
SOS – ratujmy siebie sami
SOS – do siebie wysyłamy
Moja planeta miłości się nie boi
Moja planeta broń rozbroi
Moja planeta zna dobre obyczaje
Moja planeta nam wszystkim dłoń podaje
SOS – to Ziemia woła ludzi
Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić
SOS – ratujmy siebie sami
SOS – do siebie wysyłamy
Tak to prawda
Ziemia była cierpliwa
Ale teraz musi
Teraz musi być żywa
SOS – to Ziemia woła ludzi
Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić
SOS – ratujmy siebie sami
SOS – do siebie wysyłamy
SOS – to Ziemia woła ludzi
Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić
SOS – ratujmy siebie sami
SOS – do siebie wysyłamy
15.04.2020
Dzień dobry Krasnale 😉
Zapraszam na nowe zadania. Miłej zabawy!
1. Zaczynamy od rozgrzewki.
2. Jesteście już rozgrzani? To czas na zabawę z MATEMATYKĄ!
Przygotowałam dla Was karty, które możecie wyciąć i pobawić się z rodzeństwem lub z rodzicami.
3. Posłuchajcie wiersza M. Tokarczyk „Chora Planetka”.
Pewna Planetka mała, cały dzień smutną buzię miała.
Jaś się zastanawiał dlaczego? – ale zapomniał, że papierki zamiast do kosza to rzucił pod drzewo.
Kasia również się zastanawiała, dlaczego Planetka chodzi zapłakana.
Jednak i ona zapomniała, jak z samego rana listki z drzewa obrywała i gałązki łamała.
Pan Janek też długo rozmyślał nad smutną Planetki buzią,
ale i on zapomniał o tym, że wczoraj z wieczora zamiast śmieci do kosza do pieca wrzucił,
a dym czarny z komina buchał i powietrze dookoła zatruwał.
Pani Aniela również była zatroskana, dlaczego Planetkę głowa bolała od rana,
ale i ona zapomniała, że śmieci nie posegregowała tylko do jednego worka wszystko wsypała.
Planetka dalej smutna chodziła, a gdzie nie spojrzała tam śmieci widziała.
I małą Halinkę, co światło w pokoju miała włączone, a przecież słoneczko świeciło na dworze.
I Józia co wodę miał źle zakręconą już od rana, bo woda z kranu ciągle kap, kap kapała.
Planetka tak się rozchorowała, że do szpitala pojechała.
Pytacie dlaczego? Bo nikt o środowisko nie zadbał mój drogi kolego.
Dlatego Planetka smutną buzię miała i się poważnie rozchorowała.
Pamiętajcie zatem dzieci kochane, aby Planetka uśmiechnięta i zdrowa była,
Dbajmy o środowisko, tak by nasza Ziemia zawsze czysta była!
Pytania do wiersza:
- Dlaczego Planetka była chora?
- Co dzieci zrobiły źle?
- Co powinniśmy zrobić, żeby nasza Ziemia była czysta i „zdrowa”?
Przesyłam całusy,
p. Sylwia
14.04.2020
Dzień doby kochane Krasnale!
Jak Wam minęły święta? Mam nadzieję, że ten czas upłynął Wam w radości 😉
Zaczynamy nowy tydzień, dlatego zobaczcie co dziś dla Was mam.
1. Na początek gimnastyka!
- Wyobraź sobie, że jesteś rakietą. Zacznij tupać i klaskać, jednocześnie pochylając się raz w prawo, a raz w lewo. Rób to coraz szybciej. Obracaj się uderzając dłońmi w kolana. Prawą dłonią zataczaj kołka przed nosem i wydawaj dźwięk pracujących silników rakiety. Podskakuj, unosząc ręce i krzyknij „Hurra”
- Poproś rodziców, żeby włączyli wesołą melodię. Teraz wyobraź sobie, że doleciałeś rakietą na inną planetę. Rytmicznie poruszaj się do melodii. Gdy muzyka ucichnie, zatrzymujesz się i robisz 5 pajacyków.
- Maszeruj po pokoju. Jak usłyszysz słowo „Hej” zrób przysiad i maszeruj dalej.
2. Czas na zabawę w DETEKTYWA! Wytnijcie lupę i zapraszam do zabawy 😉
Ja też pobawiłam się w detektywa, zobaczcie co znalazłam.
Wskazówka: najlepiej wydrukować lupę na papierze technicznym, albo przykleić wycięty obrazek np. na karton, żeby lupa była bardziej stabilna.
Rozejrzyj się dookoła i wykonaj polecenia:
- znajdź coś zielonego,
- znajdź coś czerwonego,
- znajdź coś do jedzenia,
- znajdź coś do picia,
- znajdź coś na głoskę A,
- znajdź coś na głoskę K,
- znajdź coś na głoskę M
- znajdź coś zimnego,
- znajdź coś ciepłego,
- znajdź coś miękkiego,
- znajdź coś twardego,
3. Zapraszam do obejrzenia kolejnego odcinka „Magicznego Teatru”
Pozdrawiam Was,
p. Sylwia
09.04.2020
Witajcie kochane Krasnale!
Zobaczcie co dzisiaj dla Was przygotowałam 🙂
1. Na początek mam dla Was ZAGADKI WIELKANOCNE.
2. Domyślam się, że tęsknicie za placem zabaw i piaskownicą, dlatego pokażę Wam jak łatwo zrobić piasek w domu.
Potrzebujemy :
- 2 szklanki mąki
- ¼ szklanki oleju
- miska
Wystarczy wszystko dokładnie wymieszać rączkami i piasek gotowy!
3. Zapraszam Was do obejrzenia audycji edukacyjnych, przygotowanych przez Magiczny Teatr Muzyczny we Wrocławiu.
Miłej zabawy!
P. Sylwia
08.04.2020
Dzień dobry kochane Krasnale !
Jak się macie? Mam nadzieję, że dobrze 😉 Zaczynamy nowy dzień!
UWAGA!!! KONKURS!!!
Wspólnie z Panią Roksaną ogłaszamy konkurs pt.:
„Motyle i Krasnale w domu bawią się wspaniale”.
Stwórz pracę plastyczną, na której pokażesz jak spędzasz wolny czas w domu.
W nagrodę Twoje zdjęcie z pracą opublikujemy na stronie internetowej naszego Przedszkola. Czekamy na wasze prace do soboty, zdjęcia przesyłajcie na Nasze skrzynki e-mailowe.
Powodzenia !
Spróbujcie stworzyć DOMINO z literkami.
Potrzebujemy:
- kartkę
- nożyczki
- flamaster
Następne zadanie polega na opowiedzeniu historyjki obrazkowej. Historyjkę pobrałam ze strony uczę.pl
Przyjrzyj się dokładnie co robi zajączek i opowiedz o tym rodzicom.
Ostatnie zadanie na dziś to praca plastyczna „Baranek”. Zobaczcie jak ja zrobiłam swojego baranka!
Tęsknie!
P. Sylwia
07.04.2020
Kochane Krasnale!
Poznajcie zadania na dziś:
1. Na początek coś kreatywnego! Zobaczcie jak z ziemniaków można zrobić wielkanocne stempelki.
Poproś rodziców o pomoc w wycięciu wzorków 🙂
Potrzebujemy:
- surowe ziemniaki
- farby i pędzelek
- nożyk
- biała kartka
2. Pooglądaj >>> prezentację <<< o WIELKANOCNYCH JAJKACH.
3. Na koniec nauczymy się piosenki „Bajkowe pisanki”
Do zajączka przyszła kurka:
– Ko, ko, ko, ko – zagdakała.
Z koszem jajek na pisanki
Mama – kwoka mnie przysłała.
Zając podparł się pod boki:
– A to ci dopiero jajka!
Namaluję na nich tęczę,
i na każdym będzie bajka.
Bajkowe pisanki, bajkowe.
Rozdamy je z dobrym słowem,
Świątecznym życzeniem,
Wiosennym marzeniem.
Bajkowe pisanki, bajkowe,
Wesołą wiodą rozmowę,
że wiosna za oknem,
że w dyngus ktoś zmoknie.
Rośnie żytko jak na drożdżach
I zieleni się rzeżucha,
Pisankowych opowieści
Zając słucha, kurka słucha.
Z bukiecikiem srebrnych bazi
W gości wybrał się baranek,
A dla niego mała kurka
Kosz bajkowych ma pisanek.
Miłego dnia!
p.Sylwia
06.04.2020
Kochane Krasnale!
W tym tygodniu zaczynamy tematy o Wielkanocy. Życzę wszystkim dużo zdrowia i optymizmu.
W przedszkolu codziennie rano mieliśmy naszą grupową gimnastykę. Zachęcam Was do ćwiczeń w domu!
Do gimnastyki potrzebujemy wygodnego stroju i rolkę po ręczniku papierowym ;).
Na początku zrób rozgrzewkę:
Mam dla ciebie 5 ćwiczeń:
1. Dotknij rolką podłogi – stań w lekkim rozkroku. Chwyć rolkę i wykonaj skłon do przodu,
próbując dotknąć rolką do podłogi. Ćwiczenie powtórz 5 razy.
2. Turlaj rolkę – stań prosto. Połóż prawą stopę na rolce i spróbuj przesuwać ją w przód i tył po podłodze. Następnie to samo ćwiczenie wykonaj lewą stopą. Ćwiczenie powtórz 5 razy.
3. Tocz rolkę – usiądź na piętach. Dłonie oprzyj przed sobą na rolce. Na sygnał turlaj rolkę przed sobą i rozciągaj tak, żeby pośladki nie odrywały się od pięt. Ćwiczenie powtórz 5 razy.
4. Marsz z rolkami – maszerujcie rytmicznie po okręgu. Podczas marszu przekładaj rolkę na różne sposoby: z przodu, z tyłu, nisko, wysoko nad głową. Ćwiczenie powtórz 5 razy.
5. Luneta – połóż się na brzuchu, w rękach trzymaj rolkę. Na sygnał oderwij ręce od podłogi i lekko i lekko unieś tułów. Patrz przez rolkę jak przez lunetę. Ćwiczenie powtórz 5 razy.
Po ćwiczeniach odpocznij i koniecznie wypij szklankę wody! 🙂
Zadanie drugie:
Wytnij ramki z sylabami i wspólnie z rodzicami utwórz wyrazy łącząc połówki ramek.
Na zakończenie poproś rodziców o przeczytanie wiersza „Wielkanoc” B. Formy
Święta za pasem, do pracy się bierzemy,
mazurki i baby smaczne upieczemy.
Pisanki, kraszanki razem dziś robimy,
wszystkie kolorowe, bardzo się cieszymy.
Upiekliśmy z ciasta, baranka, zajączka,
z posianej rzeżuchy będzie piękna łączka.
W glinianym wazonie bazie i żonkile,
a na nich z papieru kurczątka przemiłe.
Zachęcam do porozmawiania z rodzicami o wielkanocnych zwyczajach wymienionych w wierszu 😉
Udanej zabawy!
p. Sylwia
03.04.2020
Witam Was serdecznie kochane Krasnale!
Codziennie oglądam Wasze prace i jestem zachwycona jak ładnie je wykonujecie! Gratuluję!
Dziś przygotowałam kilka zadań. Mam nadzieję, że Wam się spodobają 🙂
Na początek pooglądajcie filmik „Skąd się biorą produkty ekologiczne?”
Mam do Was kilka pytań:
- Co to znaczy, że produkt jest ekologiczny? ( zawiera tylko naturalne składniki, bez polepszaczy i sztucznych dodatków)
- Co może być ekologiczne? (rośliny, zwierzęta, owoce, warzywa, mięso, produkty spożywcze )
- Jak rozpoznać, ze produkt jest ekologiczny? (zielony znaczek)
- Gdzie możemy kupić ekologiczne jedzenie? ( w sklepie lub w gospodarstwie ekologicznym)
Zapraszam Was do zabawy. Wyobraźcie sobie, że jedziecie traktorem. Trzymajcie ręce na kierownicy ( np. talerz lub zabawka) i poruszajcie się według poleceń:
- jedź do przodu – a teraz do tyłu.
- skręć w prawo, a teraz skręć w lewo.
- przychyl się na prawo, a teraz na lewo.
- jedź coraz szybciej i bardzo szybko, a teraz coraz wolniej i bardzo wolno.
- zbliżasz się na miejsce, przyśpiesz – a teraz zwolnij i zatrzymaj się.
Na koniec mam dla Was prostą pracę plastyczną, dzięki której poćwiczycie wycinanie nożyczkami i przypomnicie sobie figury geometryczne.
02.04.2020
Dzień dobry!
Przychodzę dziś do Was z nowymi pomysłami i zadaniami. Bardzo chciałabym Was wszystkich zobaczyć i uściskać.
Tęsknie za naszymi zabawami przy stoliku, koncertami, które dla mnie robiliście, za wspólnie spędzonym czasem. Mam nadzieję, że już niedługo się zobaczymy!
W przedszkolu codziennie graliśmy w memory, dlatego stworzyłam dla Was mini wersję tej gry. Możecie sami zagrać lub zaprosić do zabawy rodziców. Powodzenia !
Pooglądajcie teraz krótki filmik o tym jak powstaje chleb:
Pamiętacie jaką rośliną jest KUKURYDZA? Brawo! Kukurydza to roślina zbożowa ;).
Przygotowałam dla Was prostą pracę plastyczną z kukurydzy.
Jeżeli nie macie plasteliny, pomalujcie obrazek farbami, a potem przyklejcie ziarenka klejem. Możecie użyć innych ziaren (np. grochy, soczewicy) lub zrobić kulki z bibuły.
Drodzy Rodzice!
Zachęcam do założenia dzieciom teczki, aby po powrocie do przedszkola każde dziecko mogło zaprezentować swoje prace.
Pozdrawiam
P. Sylwia
Na zdjęciach dzielne Krasnale pokazują, jak pilnie pracowały.
Dziękuję Dzieciom za pokazanie swoich prac, a Rodzicom za zdjęcia!
01.04.2020
Dzień dobry Dzieci!
Oto zadania na dziś:
T: Polne rośliny.
I .Waszym pierwszym zadaniem jest obejrzenie prezentacji o roślinach, które rosną na polu.
Wiesz już czym różnią się te rośliny? Opowiedz o tym rodzicom 😉
II. Zapraszam Was do wykonania domowej ciastoliny. Bardzo proszę Rodziców o pomoc w tym zadaniu.
Potrzebujemy:
- 1 szklankę mąki,
- 1 łyżkę oleju,
- ½ szklanki soli,
- 1 szklankę ciepłej wody,
- barwniki lub farby,
Przygotowanie:
- Wszystkie składniki wymieszaj w garnku.
- Podgrzewaj na wolnym ogniu mieszając łyżką, aż masa zgęstnieje.
- Ciepłą ciastolinę przełóż na stolnicę i podziel na mniejsze kawałki.
- Następnie dodaj barwniki i wyrabiaj ciasto, aż do uzyskania jednolitego koloru.
- Miłej zabawy !
III. A teraz potańczcie przy piosence „Rolnik sam w dolinie”
Pozdrawiam
P. Sylwia
31.03.2020
Kochane moje Dzieci!
Na początek mam dla Was krótką rymowankę „Okrągła cebula” E. Raczek:
To jest cebula, okrągła jak kula.
Małe wąsiki na dole ma.
Na górze sterczące
długie szczypiory dwa.
Wiem, że bardzo lubicie moje zadania, dlatego dziś pobawimy się w ogrodnika i wyhodujemy szczypiorek. Proszę, żeby rodzice pomogli Wam w tym zadaniu. Ja swoją cebulkę posadziłam kilka dni temu. Zobaczcie jak przez 3 dni urosła! (ostatnie zdjęcie)
Potrzebujemy:
- cebulę,
- słoik z wodą,
- torebkę foliową,
I. Przygotuj słoik z wodą, cebulę i foliową torebkę.
II. Wsadź cebulę do słoika tak, żeby korzenie były zamoczone w wodzie.
III. Nałóż foliową torebkę, żeby roślina miała cały czas wilgotno i ciepło.
IV. Ustaw słoik z cebulką w ciepłym i nasłonecznionym miejscu.
V. Obserwuj jak twoja roślinka rośnie.
Drugie zadanie na dziś to ZABAWA FARBAMI. W filmiku pokazuję Wam jak można pomieszać farbki i stworzyć nowe kolory.
- CZERWONY + ŻÓŁTY ⇒ POMARAŃCZOWY
- BIAŁY + CZERWONY ⇒ RÓŻOWY
- BIAŁY + CZARNY ⇒ SZARY
- ŻÓŁTY + NIEBIESKI ⇒ ZIELONY
- NIEBIESKI + CZERWONY ⇒ GRANATOWY / FIOLETOWY
Miłej zabawy!
P. Sylwia
30.03.2020
Kochane Krasnale
Bardzo się za Wami stęskniłam! Cieszę się, że tak ładnie wykonujecie zadania, które dla Was przygotowałam. Jestem z Was bardzo dumna!
Oto zadania na dziś:
T: Praca rolnika. Na polu.
Na początek zastanówcie się z czym kojarzy Wam się słowo WIEŚ?
Zastanówcie się, czym różni się siano od słomy?
SIANO – to wysuszona trawa, pożywienie dla zwierząt. Jest miękkie i zielone.
SŁOMA – to odpadowy materiał po koszeniu zboża. Jest szorstka i żółta.
Chciałabym, żebyście razem z rodzicami stworzyli kalendarz pogody (materiały w załączniku).
Obserwujcie codziennie jaka jest pogoda za oknem i uzupełnijcie tabelę odpowiednimi obrazkami. Czekam na zdjęcia uzupełnionego kalendarza 🙂 Chętne dzieci mogą pokolorować symbole.
Ściskam Was bardzo mocno!
p. Sylwia
27.03.2020
Dzień dobry Krasnale! Przesyłam Wam zadania na piątek 😉
Na początek chciałabym, żebyście pooglądały krótką bajkę „Trzy Małe Świnki”.
Nagrałam go specjalnie dla Was, zapraszam do oglądania:
Mam nadzieję, że spodobała Wam się bajka i chciałabym Wam zadać kilka pytań:
- Jak wyglądały świnki?
- Gdzie mieszkały trzy małe świnki?
- Czym różnią się świnki z bajki od prawdziwych świń?
- Gdzie mieszkają prawdziwe świnie?
Specjalnie dla Was stworzyłam też zabawę „Prawda czy fałsz”.
Powodzenia 🙂
Pozdrawiam!
Pani Sylwia
26.03.2020
Temat: Skąd się biorą jajka?
1. Kochane dzieci, mam do Was kilka pytań. Powiedzcie mi skąd się biorą jajka? Jakie zwierzęta znoszą jajka? Czy są to tylko ptaki?
Przygotowałam dla Was obrazki, które przedstawiają różne jaja:
jajo przepiórcze
jajo kurze
jajo strusia
Czym różnią się te jajka? (wielkość i kolor)
2. A teraz zapraszam na zabawę przy muzyce. Pamiętacie piosenkę o kurze, która ciągle gdacze?
Link do piosenki:
III. Jak wygląda pisklę? – paca plastyczna. Wykonanie kurczaków techniką stemplowania.
Potrzebujemy:
- białą kartkę,
- żółtą farbę,
- zieloną farbę,
- pędzelek,
- flamastry,
- gąbeczkę,
I. Namocz gąbeczkę w żółtej farbie.
II. Dorysuj do śladu stempla nogi i dzióbek
III. Następnie dorysuj oczko i skrzydełko.
IV. Na koniec posmaruj gąbeczkę zieloną farbą i stempluj trawkę.
Brawo!!! (chętnie zobaczę zdjęcia waszych kurczaczków).
Pozdrawiam Was ciepło,
Pani Sylwia
Nadesłane prace:
25.03.2020
Dzień dobry,
karty pracy Rodzice otrzymali pocztą elektroniczną.
Nagrałam filmik, który pomoże dzieciom zrozumieć, co to jest koronawirus i jak się przed nim uchronić. Zapraszam do oglądania: https://youtu.be/bTqftK8TMfw
Zachęcam też do odwiedzenia strony internetowej
https://mojedziecikreatywnie.pl/
– nauka przez zabawę, twórczość artystyczną i wspieranie rozwoju dziecka. Można tam znaleźć ciekawe pomysły na gry i zabawy z dzieckiem.
Pozdrawiam,
Sylwia Hawrylak